BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, October 5, 2009

..:celaru hati:..

Assalamualaikum..

Lama benar memendam apa yang ingin ditulis..Pertama-tama sekali ingin hati ini meminta maaf pada kalian sama ada yang mengenali saya atau pernah mengenali saya. Maaf juga kerana jaranag benar mengupdate blog ini…saya akui saat dan ketika ini , diri saya masih tercari-cari. Masih tercari2, mencari titik temu antara ilmu dan tarbiyah yang diberi pada saya dengan realiti hidup saya.Cemburu saya melihat sahabat2 yang yang sudah matang, berfikiran kreatif dan tabah dalam menghadapi mehnah kehidupan serta mengaplikasikan tarbiyah mereka. Sungguh saya mohon pada Kekasih yang di sana,utuslah seseorang yang boleh membimbing dan menemani hambaMu ini….[terasa kerdil untuk membuat permintaan seperti in, tetapi hanya pada Kekasih yang di sana lah saya boleh meminta, kerana Dia Maha Mengasihi. & Maha Berkuasa…

“..Buat hati,yang mudah rapuh...jangan mudah merajuk hati dengan mereka yang tidak memahami,belum memahami,dan juga seolah2 paham...namun tidak memahami,kerna mereka juga manusia biasa...ditarbiyyah dan mentarbiyyah...jangan mencari titik perbezaan..namun carilah titik keserasian..kerna itu lebih baik buat hati2 yang kuat cintaNya pada KEKASIH TERAGUNG...ketahuilah cinta ilahi itu tidak memilih dari mana kamu datang,kamu berada di mana.hanya taqwa ukuran tertinggi disisiNya...”
Kata2 yang saya petik dari sahabat yang saya sayang..tapi saya makin jauh darinya. Kalaula dia tahu betapa saya rindu pada keletahnya, pada tegurannya..……ah~semuanya seolah2 menjadi dedebu kenangan yang berterbangan~……..namun, dari tulisannya saya rasa dia dekat dengan saya walaupun kami sudah jarang benar berbual…jarang benar..[saat ini , air mata berlumba2 mahu keluar. Ya Allah saya benar rindu padanya….].dari petikan yang saya ambil dari tulisan sahabat tadi, terkadang saya terasa sayalah insan yang tergolong dalam mereka yang seolah2 faham..tetapi tidak memahami… saya seperti hilang arah tujuan, saya seperti orang yang rajuk membawa diri…saya tak tahu mana mahu diadukan celaru hati…hanya pada Kekasih Agung…hanya Engkau yang memahami…maka hamba mohon dengan sangat Ya Allah,bantulah hamba Mu yang lemah dan jahil ini Ya Allah…terasa diri ini telah banyak benar melakukan kesalahan , menyakiti hati insan2 tersayang di sekeliling saya, saya tahu antum semua menyayangi saya tanpa alasan melainkan kasih sayang kerana Allah…tapi saya seolah2 tidak menghargai kasih & sayang antum…maaf kan saya…namun jauh di sudut hati ini, saya sangat bersyukur dengan kasih & sayang yang antum berikan. Terima kasih juga atas layanan antum melayani kerenah saya yang bukan2….jauh di sudut hati juga ingin saya member kasih & sayang saya pada antum semua sebaimana antum beri pada saya….sekali lagi MAAF yang saya pinta

Kalau diikutkan hati banyak perkara yang ingin saya coretkan. Sudah berulangkali juga saya mengatakan kalimah sebegini sebelum ini tapi belum tertunai lagi. Bercerta mengenai sahabat2 seperjuangan , mengenai keluarga yang dicintai….Ya Allah, tempatkan hambaMu ini di kalangan mereka2 yang yang saling memberi peringatan padaku…..

p/s : Jika ada yang tersinggung moga dapat ditegur. mohon dimaafkan segala salah dan silap.


..:tulipputeh:..
..:bangi:..
..:hamba kerdil & jahil =( :..

0 comments: