BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, August 28, 2009

titipan rindu #1



Monkey
apa khabar agaknya tulip2 di laman putih ini....lama benar tidak menitip coretan di sini..banyak kali niat hendak menulis tergendala.banyak perkara yang nak dikongsikan,sampai rasa tak tertulis.

14-16 Ogos 09

wasilah yg dikira sangat penting untuk membentuk jiwa muslim saya kira, telah dianjurkan oleh insan2 yg tiada kenal putus asa utk meneruskan rantaian dakwah ini. jiwa saya walaupun boleh dikira sudah bbrp thn di jalan ini, pertama kali menelusuri setiap pengisian program sebagai peserta.bermula dari pengisian makrifaturrasul~yg membangkitkan semula emosi cinta, kasih & sayang terhadap insan bergelar Rasulullah SAW.bagaimana sayang kita pada kedua ibubapa yg byk berkorban untuk kita meneruskan kelangsungan hidup ini, begitulah sepatutnye..malah lebih & lebih lagi pada insan yang memberi kita peluang untuk merasa nikmat iman & Islam. tanpa usaha baginda tidak mungkin kita mengenal Islam itu apa.


senaman ringan yg dilakukan menyentuh hati saya,menyebabkan saya berfikir...Ya ALLAH... Yang Maha Kuasa, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. kerana sifat2Nya itulah saya, kita semua dapat menhirup udara (dengan PERCUMA! dengan BEKALAN YG BERTERUSAN). menghirup udara yg kita perlukan di mana kita hanya menghirup oksigen sahaja di antara pelbagai lagi komponen gas dalam udara. ALLAH jadikan sistem pernafasan kita begitu unik & canggih, dapat menapis gas lain dari memasuki sistem badan kita.menakjubkan bukan?bayangkan jika sistem pernafasan kita seperti sistem2 mesin yg dicipta manusia.ada kemungkinan break down,apa akan jadi?keperluan oksigen terhenti...so,kita akan mati!tapi cantiknya sistem yg ALLah buat ini walaupun ada penyakit asma etc masih berupaya utk bernafas,menghirup oksigen....

jadi, alang2 anda dah baca entri ni,izinkan saya ambil 15 saat masa anda untuk anda pejam mata...tarik nafas...hirup udara segar,hirup aura2 +ve di sekeliling...dan hembus perlahan..hembuskan sekali aura2 -ve dr dalam diri...boleh ulang beraa banyak yang anda mahu.senaman ini boleh dilakukan sekerap mungkin,di mana jua,bila2 masa sj. (mcm iklan pulak...)

untuk insan2 yg lahir pada bulan Ogos...semoga senantiasa di bawah lembayung rahmat Ilahi..~Allah selamatkan kamu~

em...banyak lagi nak tulis ni tapi...insyaallah dalam entri berikutnya...



..:tulipputeh:..
..:bangi:..
..:titipan rindu:..
..:ramadhan mubarak & ambang kemerdekaan:..







0 comments: